Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Konfliktuskezelési gyorsteszt értékelés

2009.02.12

 

Számolja össze, hogy az egyes kategóriákhoz tartozó kijelentések közül hányra válaszolt igennel. Az eredmény megmutatja, hogy hány százalékban használja az egyes konfliktuskezelési stratégiákat.*

 

Elkerülő típus (1, 10, 11)

Megpróbálja addig halogatni a konfrontációt, amíg az magától megoldódik, vagy a másik fél önkényesen lép. Ez passzív, és nem kooperáló magatartás. Akkor célszerű stratégia, ha a konfliktus kimenetelét nem tartjuk fontosnak, vagy ha időt akarunk nyerni.

Engedékeny, alkalmazkodó típus (2, 9, 12)

A béke érdekében lemond saját igényeiről. Ha a másik fél túlságosan erős, akkor ez nem mindig önként választott stratégia, de mindenképpen passzív magatartás. Akkor lehet előnyös, ha a jó viszony megőrzése fontosabb, mint a konfliktus kimenetele.

Kompromisszumkereső típus (3, 8, 13)

A megoldás mindkét fél számára csak részlegesen kielégítő. Ahhoz, hogy kapjon valamit, valamiről le kell mondania. Akkor működik, ha a vita tárgya két egymást kölcsönösen kizáró dolog.

Erőszakos, agresszív típus (4, 7 14)

A másik fél igényeinek figyelembevétele nélkül, erőszakosan próbálja a célját elérni. A két fél közötti nagy hatalmi különbség esetén gyakori konfliktusmegoldási mód, gyors, és látványos eredménnyel. Veszélye, hogy az elnyomott fél tartósan megbántottságot érezhet.

Problémamegoldó típus (5, 6, 15)

Mindkét fél érdekeinek és igényeinek megfelelő megoldást keres. Azon dolgozik, hogy a konfliktusnak ne legyen vesztese. A két felet egyenrangú, együttműködő partnereknek tekinti.

 

* Mindenképpen vegye figyelembe, hogy ez egy gyorsteszt, erősen redukált kérdésszámmal. Csak tájékoztató jellegű. A teljes változat kitöltése más eredményt is hozhat.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.